Monday, April 30, 2012

Jangan Hasut Rakyat..

Golongan intelektual Dayak diseru supaya berhenti daripada terus berkempen di kawasan-kawasan pedalaman dan menghasut rakyat.

Setiausaha Parti Rakyat Sarawak (PRS) Cawangan Skuau Tuai Rumah Tungku Balang berkata, golongan itu sepatutnya bijak menggunakan kebijaksanaan untuk membangun bangsa dan bukannya menghasut rakyat supaya membenci kerajaan.

“Golongan terbabit sebenarnya telah dihasut oleh pihak pembangkang yang menggunakan mereka untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN). Mereka ini tersalah pilih parti dan seolah-olah lupa daratan dari mana mereka mendapat pendidikan kalau tidak dibantu kerajaan.

“Apabila sudah berjaya dan mempunyai kedudukan, mereka mula menentang kerajaan dan ini tidak menunjukkan sikap profesional mereka,” ujarnya kepada Utusan Borneo, semalam.

Beliau berkata demikian ketika menyatakan komen tentang golongan intelektual Dayak yang didapati kerap turun padang ke rumah-rumah panjang di kawasan pedalaman di negeri ini untuk berkempen memandangkan musim Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) semakin tiba.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...