Tuesday, June 5, 2012

Kawan Jadi Lawan???


Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Begunan Donald Lawan dikhabarkan akan aktif semula dalam arena politik negara.

Menurut sebuah akhbar tabloid tempatan berbahasa Iban, Donald dilaporkan amat berminat bertanding dalam Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang sebagai calon Bebas yang mesra Barisan Nasional (BN).

Tabloid itu melaporkan beliau berminat terhadap kerusi Parlimen Sri Aman yang ketika ini diperuntukkan kepada Parti Rakyat Sarawak (PRS) dan Masir Kujat selaku penyandang.

Menariknya Masir dan Donald merupakan sahabat baik malah umum sedia maklum Donald pernah membantu melobi pencalonan Masir mewakili BN pada PRU Ke-12 (2008).

Namun, tidak dapat dipastikan hasratnya itu mempunyai pertalian dengan kemungkinan Masir akan digantikan dengan calon BN yang baharu ekoran laporan-laporan kurang menyenangkan daripada ketua-ketua masyarakat di situ.

Tabloid itu pula dengan jelas menyatakan Donald akan memastikan impiannya menyingkirkan Masir sebagai Ahli Parlimen Sri Aman menjadi realiti.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...