Tuesday, August 7, 2012

Parit Sumbat Salah Siapa?

Kira-kira 100 penduduk yang tinggal di kawasan Jalan Hua Tai No. 2 Sarikei kini berhadapan dengan masalah sistem perparitan yang tidak terurus salirannya.

Masalah ini turut mengundang seribu satu masalah lain dan antara yang menjadi kerisauan penduduk di kawasan terbabit ialah masalah pembiakan nyamuk yang kian meruncing dan bertambah di kawasan air bertakung dan masalah bau busuk daripada air parit yang bertakung.

Perkara ini turut mendapat maklum balas positif daripada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Repok Dr Wong Hua Seh dan sebaik sahaja beliau dimaklumkan oleh penduduk setempat mengenai masalah itu semalam, beliau serta rombongannya bergegas ke lokasi yang dimaksudkan untuk melihat sendiri keadaan dan masalah tersebut.

Dr Wong berkata berdasarkan pengamatannya sewaktu mengunjungi tempat tersebut, beliau mendapati bahawa parit di kawasan terbabit tidak diselenggara dengan baik oleh pihak yang bertanggungjawab.

“Jika kita lihat keadaan parit yang dimaksudkan oleh penduduk di kawasan terbabit, kita mendapati ia sudah tidak diuruskan dalam suatu tempoh yang agak panjang.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...