Tuesday, October 9, 2012

Abaikan Fitnah Jawah: Uggah

Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar Dato Sri Douglas Uggah Embas melahirkan rasa kesal dengan tindakan bekas Ahli Parlimen Lubok Antu Jawah Gerang yang memburuk-burukkan wakil rakyat Barisan Nasional (BN) di kawasan Lubok Antu.

Menurutnya, tindakan Jawah yang cuba menyerang peribadi Ahli Parlimen Lubok Antu William Nyalau Badak semasa berucap dalam ceramah politik sekitar rumah panjang di kawasan Parlimen Lubok Antu sebenarnya adalah bersifat politik. 

“Apa yang dikatakan Jawah itu adalah bohong maka saya berharap anda semua di kawasan Parlimen Lubok Antu sedar bahawa ia merupakan taktik yang cuba meraih undi untuk keuntungan politik dirinya,” katanya. 

Uggah selaku Ahli Parlimen Betong berkata demikian ketika berucap pada Majlis Pemimpin Bersama RELA (Ikatan Relawan Rakyat Malaysia) di Dewan Serba Guna Kompleks Sukan Lubok Antu kelmarin.

Uggah berkata demikian bagi merujuk kepada cerita Nyalau semasa berucap pada majlis yang sama yang mengatakan bahawa bekas Ahli Parlimen Lubok Antu Jawah Gerang mewakili Parti Pekerja Sarawak (SWP) menabur fitmah dan memburukkan peribadinya (Nyalau) semasa berucap di rumah panjang sekitar Lubok Antu baru-baru ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...