Monday, October 1, 2012

Orang Ulu Yakin Dapat Tempias Belanjawan 2013

Masyarakat Orang Ulu yakin dapat menikmati tempias daripada peruntukan besar dalam Belanjawan 2013 yang disalurkan kepada penduduk di kawasan pedalaman negeri ini.

Presiden Persatuan Kebangsaan Orang Ulu (OUNA) Datuk Abu Bakar Abdullah berkata etnik Orang Ulu yang kebanyakannya tinggal di kawasan Ulu Baram, Miri sememangnya amat menanti-nantikan ledakan pembangunan di kawasan mereka.

“Kami sentiasa bekerjasama dan memberikan sokongan padu kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam melaksanakan pelbagai pembangunan di kawasan penempatan masyarakat Orang Ulu. 

Malah, kami juga mengamalkan semangat bermuafakat dalam menerima arus perubahan dan pembangunan yang dilaksanakan kerajaan baik di peringkat negeri mahupun persekutuan,” katanya di sini semalam. 

Mengulas Belanjawan 2013 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di Parlimen, Kuala Lumpur Jumaat lalu, Abu Bakar percaya peruntukan dengan sejumlah yang besar itu dapat dimanfaatkan oleh masyarakat luar bandar. 

LawasBoy berpendapat masyarakat luar bandar sememangnya amat memerlukan perubahan drastik dari segi pembangunan infrastruktur asas seperti jalan raya, bekalan air dan elektrik serta pelbagai kemudahan untuk keselesaan rakyat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...