Monday, July 30, 2012

DAP Cabar SUPP Isu Rasuah

Setiausaha DAP Negeri Chong Chieng Jen mencabar SUPP tampil membuat pendirian mereka berhubung indeks persepsi rasuah antarabangsa kerajaan Malaysia yang jatuh kepada kedudukan 60 pada 2011 berbanding 37 pada 2003.

Beliau memberikan tempoh tiga hari kepada tiga calon berpotensi SUPP, Kaunselor Tan Kai, Pengerusi MPP Lo Khere Chiang dan Wilfred Yap untuk menjelaskan sama ada pemimpin Barisan Nasional (BN) menyumbang kepada kejatuhan itu.

“Apa pendapat SUPP terhadap perkara ini? Kedudukan Malaysia terus jatuh dan jelaskan sama ada pemimpin BN menyumbang kepada perkembangan tidak sihat ini,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat DAP di sini semalam.

Dalam perkembangan berkaitan, Ahli Parlimen Bandar Kuching itu turut mencabar tiga pemimpin SUPP berkenaan berhubung isu pemberian kontrak baik pulih bangunan dan jambatan yang dimonopoli oleh syarikat milik pemimpin dan keluarga BN.

Katanya, 6,000 ekar tanah kerajaan diberikan kepada syarikat milik pemimpin BN pada harga yang murah dan apa pendirian SUPP atas perkara itu.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...