Friday, August 3, 2012

Persoal Ketelusan Punca Kecoh

Menteri Muda Perumahan Abdul Karim Rahman Hamzah semalam memberitahu kekecohan yang berlaku selepas sesi taklimat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dengan wakil parti politik kelmarin ber-punca daripada tindakan Dr Michael Teo mempersoalkan ketelusan undi pos membabitkan tentera.

Beliau menjelaskan Teo tidak sepatutnya mengemukakan soalan sebegitu tetapi sebaliknya beliau harus bertanya prosedur mengenai perkara itu.

Jika anda ada pertanyaan tetapi anda tidak membuat kenyataan umum di mana dia (Teo) berkata SPR mengendalikan undian pos di kem tentera selepas undian, peti undi disimpan di dalam kem tentera, kita tidak boleh mempercayai komander tentera kerana kita tidak tahu apa yang berlaku dalam sana dan apabila peti undi dibuka kita lihat semua BN.

“Jadi anda (Teo) memba-yangkan SPR tidak menjalan-kan tugas, ia adalah satu tuduhan, satu kenyataan umum, SPR dan tentera dan BN me-lakukan sesuatu yang buruk di bawah sini walupun ia dijamin akan dikunci,” jelasnya ketika diminta mengulas mengenai insiden ketegangan itu.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...