Tuesday, October 30, 2012

Anjung Komuniti 1Malaysia Perlu Lebih Peka Keadaan Sekeliling

Anjung Komuniti 1Malaysia perlu lebih peka dengan keadaan sekeliling dan menangkis tohmahan pihak tidak bertanggungjawab yang boleh menggugat keharmonian masyarakat.

Setiausaha Politik Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Sebastian Ting berkata pemimpin Komuniti 1Malaysia perlu memainkan peranan lebih aktif untuk menyebarkan maklumat kerajaan lebih tepat kepada penduduk setempat. 

“Penubuhan Komuniti 1Malaysia yang dahulunya dikenali Komuniti Bestari anjuran Kementerian Penerangan Malaysia adalah bertujuan mewujudkan sebuah agensi yang bertindak menyampaikan maklumat rasmi kerajaan kepada rakyat di peringkat akar umbi,” katanya pada perasmian Anjung Komuniti 1Malaysia (K1M) di Kampung Pujut, Sungai Adong di sini kelmarin.

Sehubungan itu, Sebastian menggesa pemimpin Komuniti 1Malaysia sama ada mereka yang dilantik sebagai pengerusi mahupun Ahli Jawatankuasa (AJK) perlu memainkan peranan untuk bersama-sama menjayakan agenda kerajaan khususnya dalam menyatupadukan rakyat di kawasan masing-masing.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...