Wednesday, May 9, 2012

Anwar Tidak Dibenarkan Masuk Sarawak


Sepuluh cawangan Pergerakan Pemuda Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) di zon tengah negeri ini mengadakan protes secara aman di sini kelmarin bagi membantah kehadiran Penasihat Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim di sini.

Turut bersama kira-kira 150 ahli Pergerakan Pemuda PBB Zon Tengah meng-adakan protes secara aman itu ialah ahli-ahli Biro Ekonomi Pemuda PBB Negeri dan berpuluh-puluh orang ahli PEKIDA Sibu, Unit Media Baru dan Persatuan Seni Silat Nafas Alam (NAFAS) Wilayah Sibu.

Mereka turut membawa poster yang antaranya ditulis dengan kata-kata berbunyi ‘Anwar Kuda DAP’, ‘Pengkhianat Orang Melayu’, ‘Raja Pembelit, Pembohong & Pengkhianat’ dan ‘Penipu’.

Ketua Pemuda PBB Cawangan Tamin yang bertindak sebagai jurucakap mengadakan protes itu semalam, Michael Mew berkata, 10 Cawangan Pemuda PBB itu ialah Cawangan Bukit Assek, Dudong, Pelawan, Nangka, Bawang Assan, Machan, Meluan, Tamin, Semop, Ngemah dan Meradong.

“Protes secara aman yang kami adakan hari ini (semalam) adalah bagi mencadangkan kepada pihak berkuasa berkaitan supaya menghalang Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada datang melawat Sarawak lagi khasnya ke sini pada masa akan datang..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...