Tuesday, November 20, 2012

Banjir Di Baram Kian Pulih

Keadaan banjir yang melanda beberapa kawasan di pedalaman Baram semakin pulih dengan paras air mulai menunjukkan tanda-tanda semakin surut. 

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Telang Usan Dennis Ngau memberitahu bahawa keadaan banjir yang melanda Baram dijangka pulih sepenuhnya dalam masa sehari atau dua hari lagi. 

“Keadaan banjir kini semakin pulih dengan paras air mulai surut di kawasan hulu dan beberapa kawasan yang dilanda banjir termasuk di Long Lama dengan jalan-jalan sudah dapat dilalui kenderaan,” katanya kepada Utusan Borneo di sini, semalam. 

Menurut Dennis lagi, di kawasan terjejas banjir, bekalan makanan dan keperluan asas sudah diedarkan dari rumah panjang ke rumah panjang oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Bahagian Miri. 

“Antara yang terjejas teruk sebelum ini ialah Long Bemang dan Long Panai di mana bekalan makanan sudah diedarkan pada minggu lepas. 

“Bagaimanapun keadaan banjir di kedua-dua kawasan semakin pulih dan paras air sudah mulai surut berbanding sebelumnya,” jelas Dennis lagi yang baharu kembali dari Ulu Baram.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...