Friday, November 16, 2012

Bank Rakyat Untuk Semua

Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Berhad atau lebih dikenali sebagai Bank Rakyat merupakan sebuah bank untuk semua kaum di negara ini. 

Ketua Bank Rakyat Wilayah Sarawak Aznan Ali Othman berkata, bank terbabit bukan untuk masyarakat Bumiputera sahaja sebagaimana persepsi umum.

“Jika dahulu persepsi ramai mengatakan Bank Rakyat hanya untuk masyarakat Bumiputera, saya pasti kita kena faham Bank Rakyat adalah untuk semua,” ujarnya. 

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Makan Malam Bank Rakyat 2012 di sebuah hotel di sini, malam kelmarin. 

Majlis ini yang dikhususkan untuk komuniti Cina di sini, turut dihadiri oleh Pengurus Bank Rakyat Cawangan Sibu Zabidah Abu Bakar. 

Menurut Aznan, sejak Bank Rakyat Cawangan Sibu beroperasi pada bulan Mei 2000, bank telah menerima sokongan yang tidak berbelah bahagi daripada semua kaum di sini, termasuk daripada komuniti Cina. 

“Tanpa sokongan anda yang tidak berbelah bahagi, kami tidak akan berada pada kedudukan hari ini. 

“Sebagai menghargai sokongan anda semua, saya akan pastikan pasukan di Bank Rakyat Sibu akan bertungkus-lumus memberi perkhidmatan terbaik untuk semua,” katanya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...