Friday, November 16, 2012

Golongan Miskin Tegar Dibela

Golongan miskin tegar di kawasan Parlimen Miri yang amat memerlukan bantuan membaiki rumah usang mereka, mempunyai alasan untuk berterima kasih kepada kerajaan, selepas permohonan mereka diluluskan di bawah Program Nadi Kasih. 

Menurut Setiausaha Politik Ahli Parlimen Miri yang juga Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air Datuk Seri Peter Chin iaitu Datuk Sebastian Ting, kesemua kuota 200 keluarga yang diperuntukkan bagi Parlimen ini sudah dipenuhi dan diluluskan. 

Sebastian memberitahu, 100 permohonan golongan miskin tegar telah diluluskan pada tahun lepas manakala 100 lagi diluluskan tahun ini.

“Kita telah melengkapkan kuota bagi Parlimen P.219 Miri dalam tempoh dua tahun ini dengan memilih mereka yang benar-benar layak. 

“Bagi memastikan golongan miskin tegar ini benar-benar terbela, pada tahun depan kita akan mengenal pasti lagi kumpulan sasar ini dan berharap memperolehi sejumlah 100 keluarga yang layak dibantu,” katanya. 

Program Nadi Kasih adalah salah satu projek yang dibiayai oleh 1Malaysia Development Berhad dan Parlimen Miri memperolehi peruntukan RM500,000 pada tahun ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...