Friday, November 16, 2012

Pembangunan Perlukan Kerjasama Rakyat

Projek pembangunan yang dirancang oleh kerajaan tidak mungkin terlaksana tanpa kerjasama dan pertimbangan daripada rakyat di peringkat akar umbi. 

Timbalan Speaker Dewan Rakyat Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar berkata demikian sebagai merujuk kepada projek pembangunan Darul Hana di kawasan Seberang Hilir, Petra Jaya di sini. 

Menurut beliau, projek pembangunan Darul Hana merupakan langkah jauh kerajaan untuk penduduk kampung di kawasan itu ke arah masyarakat masa depan yang dilengkapi dengan segala bentuk kemudahan sosial, ekonomi, agama, keilmuan dan lain-lain. 

“Buat masa ini apa yang diharapkan oleh kerajaan ialah kerjasama daripada penduduk kampung sepanjang pelaksanaan projek ini. 

“Tempoh sepuluh tahun secara kasarnya mungkin kelihatan agak panjang, tetapi bagi program seperti ini 10 tahun adalah singkat. 

“Justeru, saya berharap dengan adanya sokongan dan kerjasama daripada penduduk kampung, program pembangunan Darul Hana ini akan dapat dipercepatkan,” katanya yang juga merupakan Ahli Parlimen Santubong.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...